خانه » مقالات وردپرس » اهمیت سرعت سایت
04 خرداد 1401

اهمیت سرعت سایت

اهمیت سرعت سایت

 

در سال 2022، سرعت سایت از هر زمان دیگری دارای اهمیت بالاتری است. سرعت سایت تاثیر باورنکردنی بر خدمات کلی

بازاریابی دیجیتال و حضور انلاین شما ست. به طور خاص، سرعت لود سایت ها، تاثیر عمده ای بر رتبه بندی سئو در دسکتاپ

و موبایل (مخصوصا با فهرست اول موبایل گوگل)، تبلیغات پولی در گوگل (با تاثیر آن بر امتیاز کیفیت) و از همه مهم تر، تجربه

و تبدیل کلی کاربر دارد.

در پایان روز، وب سایت های کند دارای تعداد کم تبدیل، نرخ پرش بالا و تعداد صفحات کم در هر بازدید خواهند بود. اساسا یک

سایت کند هیچگاه بازخورد بالایی از سمت مردم نخواهد داشت؛ زیرا هیچ کس حوصله صبر کردن برای بارگیری یک صفحه وب

را ندارد. هنگامی که یک قیف تبدیل طولانی در وب سایت وجود دارد، این موضوع برای مشاغل مهم تر است. زمانی که یک قیف

تبدیل دارای چندین مرحله و صفحه باشد، همیشه افت می‌کند، اما زمانی که وب‌سایت کندی نیز دارید و کاربران سعی می‌کنند از

طریق یک قیف تبدیل پیچیده‌تر عبور کنند، این ریزش تقویت می‌شود. بیاید تاثیر سرعت سایت را بر چندین کانال

دیجیتال بررسی کنیم.

 

دلیل اینکه سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است این است که قبل از هر چیز نشانه ای از تجربه کاربری با کیفیت است. سرعت بالای

سایت باعث تجربه کاربری بهتر می شود، در حالی که سرعت پایین سایت باعث تجربه کاربری ضعیف می شود. اگر سرعت سایت سریعتر

باشد، کاربر معمولاً مدت بیشتری در سایت می ماند و همچنین تبدیل بهتری دارد و کمتر پرش می کند. به این دلایل، گوگل آن را به یک

فاکتور رتبه بندی تبدیل کرده است. ما سه تا چهار ثانیه یا کمتر را به عنوان زمان بارگذاری صفحه خوب می بینیم. این مقدار کمی بر اساس

نوع سایت و صنعت متفاوت است، اما معمولاً اگر صفحات وب شما در کمتر از سه تا چهار ثانیه بارگیری می‌شوند، به خوبی کار می‌کنید. زمانی

که از آن زمان بارگذاری فراتر رفتید، شاهد رتبه‌بندی بهینه کمتر و همچنین تجربه کاربری ضعیف‌تر خواهیم بود. برعکس، اگر سرعت این صفحه

را به زیر سه تا چهار ثانیه کاهش دهیم، احتمالاً رتبه‌بندی بهتری را شاهد خواهیم بود.

 مقاله : اهمیت سرعت سایت 

  • تاثیر سرعت سایت بر جستجو های پولی

با PPC و سرعت سایت، پرداخت مقرون به صرفه ترین نرخ برای منقاصه کلمات کلیدی است که با امتیاز کیفیت شما تعیین می شود. برای

رسانه‌های پولی، امتیاز کیفیت اساساً به این بستگی دارد که Google چگونه صفحه ورود وب‌سایت شما را با یک عبارت جستجو می‌یابد، که

نگاهی به تجربه کاربر بر اساس هدایت آن شخص به صفحه شما با استفاده از آن کلمه کلیدی خاص می‌اندازد. نهایتا سرعت پایین سایت

در نظر گوگل به عنوان یک تجربه کاربری ضعیف ظاهر می شود و به نوبه خود امتیاز کیفیت شما را پایین می آورد.

در واقع امتیاز کیفیت تعیین می کند که چقدر بابت بر کلیک (CPC) و میانگین موقعیت­تان در SERP پرداخت می کنید. اگر امتیاز سرعت/کیفیت

سایت پایینی دارید، حضور در دو جایگاه برتر در SERP واقعاً سخت است و بسته به اینکه کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستند، ممکن است در

رتبه های برتر ظاهر نشوید. اگر امتیاز کیفیت به حد زیادی پایین باشد، تبلیغات شما اصلا نمایش داده نمی شود. همانطور که می بینید امتیاز

کیفیت تاثیر زیادی بر PPC می گذارد.

امتیاز کیفیت یک معیار اساسی در PPC است که توجه به آن سبب می شود تا تبلیغات شما بهترین عملکرد را داشته باشد. با نمره کیفیت بهتر، موقعیت

تبلیغاتی بهتر و بالاتر و هزینه کمتر به ازای هر کلیک را مشاهده خواهید کرد. با سرعت بیشتر سایت، می توانید فرض کنید نمره کیفیت شما بالاتر

است، هزینه کمتری می پردازید و رتبه بالاتری خواهید داشت.

 

  • تاثیر سرعت سایت بر تبلیغات اجتماعی

فیسبوک نیز مانند تبلیغات پولی در گوگل، از سرعت بالاتر سایت در هنگام تبلیغات حمایت می کند. فیس بوک، دقیقاً مانند گوگل، می خواهد

بهترین نتایج را برای چیزی که به آن علاقه دارید به شما نشان دهد.

فیس بوک در آگوست 2017 یک تغییر الگوریتمی داشت که تجربه کاربر را در اولویت قرار داد، جایی که سرعت سایت وارد عمل شد. همانطور

که بحث کردیم، هرچه سرعت سایت بهتر باشد، تجربه کاربری و عملکرد کلی سایت بهتر است. فیسبوک اعلام کرد که این سرعت سایت و تجربه

کاربری باعث می شود تبلیغات شما در اولویت قرار بگیرد یا خیر.

 

  • تاثیر سرعت سایت بر تجربه و تبدیل کاربر

همانطور که گفتیم، سرعت سایت بر تعدادی از کانال های بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد، اما چیزی که واقعاً به آن منجر می شود تجربه کاربر

و تبدیل است. تجربه کاربری بر سئو، جستجوی پولی و اجتماعی تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که سرعت سایت بسیار مهم است زیرا

نقش مستقیمی در تجربه کاربر دارد.

سرعت سایت دلیل بزرگی است که چرا مردم از سایت ها خارج می شوند. وقتی به یک پرش اشاره می کنیم، منظور شخصی است که قبل از ترک

سایت، بیش از یک صفحه را در سایت مشاهده نمی کند. این نرخ افرادی که به سایت شما می آیند و کسانی که پرش می کنند را نرخ پرش

می گویند. اگر سایتی زمان بارگذاری کندی داشته باشد، افراد به صفحات دیگر سایت نمی روند و پرش می کنند. به همین دلیل است که

سایت‌های کند معمولاً نرخ پرش بسیار بالایی دارند، در حالی که سایت‌های سریع‌تر معمولاً نرخ پرش پایین‌تری دارند. نکته ای که باید در

نظر داشته باشید این است که نرخ پرش نیز یک فاکتور رتبه بندی برای ارتباط سئو است، بنابراین باید اولویت شما باشد که نرخ پرش کمتری

داشته باشید.

  • تاثیر سرعت سایت بر تجربه و تبدیل کاربر

وقتی صحبت از تبدیل ها به میان می آید، سرعت سایت نیز نقش مهمی ایفا می کند. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که وب سایت شما

فرآیند پرداخت یا تبدیل طولانی تری داشته باشد. با هر صفحه ای که برای انجام یک تبدیل نیاز به بارگذاری دارد، شانس بیشتری برای حذف

وجود دارد.

علاوه بر این، اگر سایت شما سریع باشد، افراد را سریعتر به اطلاعاتی که می خواهند می رساند، متأسفانه اگر بارگذاری بیشتر طول بکشد، زمان بیشتری

برای تغییر نظر به آنها می دهد. بنابراین اگر صاحب مشاغلی هستید که برای کار خود نیازمند سایت هستید؛ بهتر است افراد را در حین تصمیم خریدشان

با یک سایت سریع و آسان برای پیمایش جذب کنید تا بهتر آنها را در مسیر تبدیل خود هدایت کنید.

 

مرجع تخصصی آموزش رایگان وردپرس آرتی وب

مقاله : اهمیت سرعت سایت

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

preloader