خانه » دسته‌بندی نشده » ویژگی alt و title در تگ img و تاثیرشان بر سئو سایت
08 اسفند 1400

ویژگی alt و title در تگ img و تاثیرشان بر سئو سایت

ویژگی alt و title در تگ img و تاثیرشان بر سئو سایت

ترجیح می دهم که این مطلب را با اهمیت تگ Alt  و تگ title آغاز نکنیم. می خواهیم کمی به عقب بازگردیم؛ به اهمیت تصاویر در یک مقاله آنلاین. تصاویر در فهم بهتر مطالب توسط کاربران اینترنتی نقش موثری دارند اما کاربرد آنها تنها به همین مورد خلاصه نمی شود.ویژگی alt و title در تگ img و تاثیرشان بر سئو سایت به همین علت قصد داریم ویژگی alt و title و  تاثیر alt و title بر سئو سایت را برایتان بازگو کنیم.

تصاویر یکی از راه های موثر در بهبود سئوی وب سایت شما محسوب می شوند. تگ Alt و تگ title در تقویت جایگاه مطالب در نتایج موتورهای جستجو و بهبود دسترسی کاربران اینترنتی به وب سایت شما تاثیرگذارند. در این نوشتار تلاش کرده ایم تا تمام نکات پیرامون تگ Alt و تگ عنوان و شیوه بهینه سازی آنها را با بیانی ساده شرح دهیم.بنابراین اگر دوست دارید با تگ Alt و چگونگی بهینه سازی آن آشنا شوید ، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تگ Alt چیست؟

در تمام تصاویر به کار رفته در یک وب سایت ، تگ Alt توصیف کننده موضوعی است که از تصویر استنباط می شود. این تگ می تواند به عنوان متنی جایگزین برای تصاویر به هنگام خطا در بارگذاری نیز مورد استفاده قرار گیرد تا کاربران در صورت عدم نمایش تصویر ، از مفهوم و عملکرد آن باخبر شوند. ویژگی alt در همین یک خط خلاصه نمی شود.

افزون بر این ، مرورگرها قابلیتی دارند که معمولا افراد نابینا یا دارای اختلال بینایی برای شنیدن مطالب آنلاین از آن استفاده می کنند. خواندن این تگ ها توسط مرورگر ، انتقال مفهوم و محتوای تصاویر را برای این افراد امکان پذیر می کند. اما این تنها کاربرد تگ Alt نیست!

کد زیر نمونه یک تگ تصویر HTML کامل است :

</ "img title="image" src="/image.jpg" alt="image>

همانطور که مشاهده می کنید در کد بالا 3 قسمت وجود دارد که در زیر کاربرد هر کدام را بررسی می کنیم :

  • img src : این بخش ، مرتبط با آدرس تصویر است. برای آنکه تصویری را در محتوای سایت خود قرار دهید ، باید آدرس تصویر در محلی که ذخیره شده است را در این قسمت قرار دهید.
  • alt : این بخش مرتبط با تگ alt است. در بین علامت نقل قول ، باید تگ Alt مورد نظر خود را قرار دهید.
  • title : این بخش در حقیقت عنوان تصویر شماست. در این بخش باید برای تصویر خود عنوان مناسب قرار دهید.

ویژگی alt و title در یک تصویر ، گرچه از لحاظ تکنیکی واقعا تگ محسوب نمی شوند اما با نام تگ عنوان و تگ Alt شناخته می شوند. تگ Alt مفهوم و کاربرد تصویر را توصیف می کند. بنابراین ، اگر شما از یک تصویر به عنوان یک دکمه برای خرید کالای X استفاده کرده اید ، تگ Alt آن باید چیزی شبیه به دکمه خرید کالای X باشد.

هنگامی که نشانگر موس را روی تصاویر می کشید ، تگ عنوان ظاهر می شود. این تگ در حقیقت می تواند یک راهنمای ساده درباره عکس یا یک پیشنهاد جذاب برای تشویق کاربران به کلیک بر روی عکس باشد. بنابراین ، در مورد مثال تصویر دکمه خرید کالا ، تگ عنوان می تواند یک ابزار فراخوان برای عمل (یا اصطلاحا Call-to-Action) مانند خرید کالای X تنها با 20 هزار تومان باشد.

به طور معمول ، تصاویر وب سایت برای بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو به تگ Alt نیاز دارند. معمولا تصاویری که به منظور طراحی و تزئین وب سایت استفاده می شوند ، باید در بین کدهای CSS قرار گیرند نه در میان کدهای HTML. با این وجود اگر امکان این تغییر وجود ندارد ، همانند تصویر زیر به راحتی می توانید Alt را خالی بگذارید تا مرورگرها و موتورهای جستجو از خواندن شان صرف نظر کنند.

فرق بین  alt و title در تصاویر چیست؟

<"img src="/pancakes.png" alt="pancakes>

با ارفاق فراوان می توان تگ Alt مثال بالا را نسبتا خوب دانست زیرا در آن از عبارات توصیفی استفاده نشده است و اندازه و طعم آن هم قابل فهم نیست. اگرچه این تصویرِ یک بشقاب ساده از پنکیک بلوبری است ، اما بیش از عبارت پنکیک می توان از آن صحبت کرد. اگر این موضوع برایتان گنگ است در ادامه ی مقاله ی ویژگی alt و title توضیحات بیشتری در این خصوص به شما می دهیم.

<"img src="/pancakes.png" alt="Stack of blueberry pancakes with powdered sugar>

ترجمه : پنکیک بلوبری با شکر پودر شده

این تگ نسبت به حالت قبل بسیار مناسب تر است زیرا در آن از یک عبارت توصیفی با طول کافی استفاده شده. که تقریبا تمام ویژگی هایی که از تماشای تصویر قابل فهم است در آن استفاده شده است.

<" "=img src="/pancakes.png" alt>

یا

<"img src="/pancakes. png" alt="pancake pancakes pan cake hotcakes hotcake breakfast food best breakfast top breakfasts breakfast recipes pancake recipe>

استفاده از تگ هایی مثال بالا به هیچ وجه توصیه نمی شود. در مورد اول تگ Alt بدون هیچ توضیحی به حال خود رها شده است ، درحالی که در مورد دوم نیز طول تگ ، بیش از اندازه بلند است و تنها تعدادی از کلمات کلیدی به زور در آن گنجانده شده است.

نکته : در مثال های بالا ، برای فهم دقیق کاربر از جایگاه تگ Alt و عدم بهم ریختگی آن از تگ های انگلیسی استفاده شده است. این موضوع به این معنا نیست که نباید تگ Alt خود را به زبان فارسی بنویسید.

در مجموع برای نوشتن یک تگ Alt مناسب به نکات زیر دقت کنید :

تصویر را به بهترین شکل ممکن توصیف کنید :

تگ Alt ، مهم ترین عامل تشخیص مفهوم تصاویر برای موتورهای جستجو و افرادی است که از قدرت بینایی مناسبی برخوردار نیستند. اگر تصاویری دارید که مفهوم خاصی ندارند و صرفا برای تزئین و زیبایی استفاده می شوند.

تگ Alt با طول مناسب بنویسید :

معمولا عبارات کوتاه برای توصیف هیچ تصویری کافی به نظر نمی رسند. تصویر حتی اگر درباره یک خودرو باشد نیز به مشخصاتی مانند مدل ، رنگ و سال تولید نیاز دارد. بنابراین عبارت مرسدس بنز کلاس C قرمز 2017 کمترین توصیفی است که می توان از یک خودروی مرسدس داشت. در مقابل ، عبارات بلند معمولا به وسیله مرورگرهای مخصوص افراد نابینا خوانده نمی شود. افزون بر این ، در توصیف یک تصویر تنها باید به کلیات آن اشاره کنید. در مجموع می توان گفت که طول Alt باید کمتر از 125 کاراکتر باشد. با ادامه ی مقاله ویژگی alt و title همراه ما باشید .

از کلمات کلیدی استفاده کنید :

تگ های Alt ، یک فضای مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی؛ در نتیجه یک فرصت دوباره برای علامت دادن به موتورهای جستجو است. تا به ارتباط محتوای شما با یک عبارت خاص بیشتر پی ببرند. بنابراین ، ارتباط محتوا با تصاویر باید نخستین اولویت شما در نوشتن تگ Alt باشد. در بهبود رتبه وب سایت شما موثر باشد.

بیهوده از کلمات کلیدی استفاده نکنید :

گوگل اگرچه نمی تواند نقاط ضعف نوشته های شما را متوجه شود. اما استفاده چشم بسته از کلمات کلیدی در تگ های Alt ، بدون در نظر گرفتن ارتباط میان تصاویر با متنِ تگ ، می تواند شما را به دردسر بی اندازد. توصیه می شود که تنها با عبارات مناسب تصاویر را توصیف کنید.

از تصاویر به جای متن استفاده نکنید :

بنابراین ، از این کار پرهیز کنید. اگر ناچار به انجام آن هستید ، با توجه به ویژگی alt و title هر آنچه در تصویر توضیح دادید را در تگ Alt تصویر قرار دهید.

از عبارات «تصویر یک…» و «عکس یک …» استفاده نکنید :

در حال حاضر موتورهای جستجو تصور می کنند که متن Alt شما به یک تصویر اشاره دارد. بنابراین نیازی به مشخص کردن آن نیست.

دکمه های فرم را نادیده نگیرید :

اگر در وب سایت خود یک فرم دارید و از یک تصویر برای دکمه ارسال (Submit) استفاده می کنید ، حتما از  Alt برای توصیف کامل عملکرد آن استفاده کنید. بنابراین نوشتن عباراتی مانند جستجو (Search) ، ثبت نام (Sign Up) ، ورود (Log In) و اعمال (Apply Now) در متن Alt این دکمه ها ضروری است.

تگ Alt تصویرتان به جستجوی کاربران نزدیک باشد :  

سعی کنید تگ Alt خود را به شکلی بنویسید که علاوه بر جذاب بودن برای کاربر ، برای موتورهای جستجو نیز جذاب باشد.

تاثیر  Alt بر سئو سایت

گوگل برای تگ های Alt تصاویر. این ارزش گذاری به دلیل فهم آسان تر تصاویر و تعیین موضوع محتوای پیرامون آنها صورت می گیرد. همانطور که قبلا بارها اشاره کردیم. همچنین ، افزونه Yoast SEO محتوای وب سایت را پیش از بارگذاری بررسی کرده و معمولا توصیه می کند که حداقل یک تصویر به همراه تگ Alt (متشکل از کلمه کلیدی) باید در محتوا وجود داشته باشد. به این ترتیب ، در صورت نبود تصویر در محتوا یا استفاده نکردن از تگ Alt ، به شما اطلاع می دهد.تاثیر تگ alt بر سئو  را می توانید در افزونه ی یواست هم ببینید.

با این حال ، افزونه Yoast تنها یک ماشین پردازش است و از مفهوم محتوای شما آگاهی ندارد. وجود کلمه کلیدی در تگ های Alt اگرچه الزامی است ، اما به معنای استفاده بیش از اندازه آن ها در تمام تگ ها نیست. شما به عکس هایی مناسب ، باکیفیت و مرتبط با محتوای خود نیاز دارید که در تگ های توصیفی شان به نوعی از کلمات کلیدی استفاده کنید. با این حال ، گاه محتوای تصویر به قدری به جزئیات می پردازد که اجازه استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و کلی را به شما نمی دهد. با این وجود استفاده از تگ های Alt طولانی و توصیفی هم شانس استفاده بهتر از کلمه کلیدی را افزایش می دهد و هم در فهم تصویر و محتوا برای موتورهای جستجوگر موثر است. البته تاثیر تگ alt بر سئو به کیفیت تصویر انتخابی شما هم بستگی داردو

ویژگی Alt و title در وردپرس چیست و چگونه باید از آنها استفاده کرد ؟

اگر از وردپرس برای مدیریت محتوای وب سایت و وبلاگ خود استفاده می کنید. می توانید از قابلیت های در نظر گرفته شده برای تگ title و تگ Alt تصاویر بهره گیرید. وردپرس به طور پیش فرض نامی که تصاویر با آن ذخیره می شوند را برای تگ عنوان یا نام تصویر در مطلب در نظر می گیرد که در صورت عدم ارتباط آن با محتوا می بایست این نام را تغییر دهید.

کلام آخر

با این مقاله از تگ title و تگ Alt بهترین استفاده را داشته باشید و تاثیر تگ alt و title  بر سئو را فهمیده باشید. اگر هنوز سایتتان را راه اندازی نکردید اول مقاله ی آموزش طراحی سایت با وردپرس را بخوانید تا بتوانید بدون کد نویسی سایتی را طراحی کنید. در مرحله ی بعد نیاز دارید مقاله بنویسید. گذاشتن تصویر در مقاله و استفاده از این تگ ها برای شما ضروری است. اگر سوالی دارید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید. کارشناسان ساست در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

preloader