طراحی صفحه درباره ما بهینه شده و کاربرپسند، یکی از مهمترین مواردی است که در آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته به آن اشاره کردیم. شاید در نگاه اول فکر کنید که این صفحه زیاد ارزش ندارد و کمتر کسی به آن دقت میکند.
هر چند این طرز تفکر اشتباه است، ولی شما فرض کنید که در بین 100 کاربر، 1 نفر قصد بازدید این صفحه را دارد و شما برای همان یک نفر هم که شده، باید صفحه درباره ما را بهینه کنید.
روشهای بهینه سازی و طراحی صفحه در باره ما نسبت به بقیه صفحات متفاوت است که در این پست آرتی وب قصد بررسی این موارد را داریم.
صفحه درباره ما یا About us یکی از مهمترین صحفات هر سایتی است که باید در جایی از سایت قرار بگیرد که در دید کاربر باشد. البته علاوه بر کاربر، گوگل هم این صفحات را میشناسد و از آنها به عنوان یک اعتبار برای سایت شما استفاده میکند. این صفحه جزو فاکتورهای رتبه دهی الگوریتم گورخر است که باید سایت فروشگاهی شما، حتما از آن برخوردار باشد.
خیلی از کاربران فکر میکنند که افزایش فروش فقط از طریق سئو و تبلیغ به دست می آید؛ البته این حرف درست است؛ ولی همه چیز نیست! قطعا بسیاری از مشتریان، وقتی که برای اولین بار قصد خرید از سایت شما را دارند، سعی میکنند تا موارد زیادی را بررسی کنند تا بتوانند حس اعتماد نسبت به شما را به دست بیاورند.
یکی از این موارد، بررسی صفحه درباره ما است که میتواند بر روی افزایش فروش سایت شما، تاثیر مستقیم بگذارد!
بعضی از کاربران که اصلا به فکر طراحی صفحه درباره ما نیستند و از کنار آن عبور میکنند. عدهای هم فقط چند متن ساده بدون توجه به نکات مربوطه، در یک صفحهای قرار میدهند و آن را با URL و موضوع درباره ما ذخیره میکنند!
در ادامه چند نکته مهم که میتواند به بهبود صفحه درباره ما کمک کند را معرفی میکنیم:
قبل از نوشتن صفحه درباره ما باید کسب و کار خودتان را به طور کامل بشناسید و آن را به صورت خلاصه به کاربران معرفی کنید. سعی کنید هدف و رسالت کسب و کار خودتان را در چند خط کوتاه، به کاربران معرفی کنید.
کاربر با وارد شدن به صفحه درباره ما، قصد دارد تا از کسب و کار شما اطلاعات کسب کند؛ پس سعی کنید چیزی بنویسید که کاربر میخواهد از کسب و کار شما بداند و از نوشتن کلمات و مطالب اضافی پرهیز کنید.
بگذارید کاربر با تیم شما آشنا شود و بداند که با چه کسانی رو به رو است؛ سعی کنید یک بایوگرافی کوتاه (به همراه عکس) از اعضای تیم خودتان را در صفحه درباره ما بنویسید.
اگر شما در شبکههای اجتماعی فعال هستید، حتما لینک آن را در صفحه درباره ما قرار دهید تا کاربران از فعالیتهای شما بیشتر آگاه شوند. سعی کنید از شبکههای اجتماعی استفاده کنید که کاربران فعال بیشتری دارند.
کاربر به دنبال یک دلیل برای خرید کردن از شماست و برای همین به سراغ صفحه درباره ما آمده. پس بهتر است که در زمان طراحی صفحه درباره ما، حتما از ویژگیهای مثبت کسب و کارتان خودتان صحبت کنیم.
البته بخشی از این ویژگیها باید برتری شما نسبت به رقبایتان باشد!
بعد از اینکه شما اطلاعات کامل و کافی از کسب و خودتان ارائه کردید، حالا نوبت آن رسیده که کاربر را برای کال تو اکشن آماده کنید و آن را به صفحاتی بفرستید که به دنبالش هستند.
افزونههایی زیادی هستند که میتوانند به طراحی صفحه درباره ما کمک کنند. ولی حتی بعد از نصب افزونه هم باید نکاتی که در این پست اشاره کردیم را رعایت کنید تا یک صفحه درباره ما ایده آل داشته باشید.
سایت MOZ و NIKE دو نمونه از بهترین درباره ما هستند که تمامی موارد لازم را رعایت کردند. شما میتوانید با مراجعه به صفحات مربوطه در این سایتها، برای طراحی درباره ما خودتان ایده و الگوبرداری کنید.
اولویت با کاربر است! سعی کنید در زمان نوشتن صفحه درباره ما، از دید کاربر نگاه کنید و از خودتان این سوال را بپرسید که آیا چیزی که مینویسم برای کاربر فایدهای دارد یا نه!
در این مقاله از rtweb سعی کردیم تا شما را با طراحی و اهمیت صفحه درباره ما آشنا کنیم. همانطور که در آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته هم گفتیم، صفحه درباره ما به عنوان شناسه کسب و کار شما فعالیت میکند.
پس بهتر است برای داشتن یک صفحه درباره ما بهینه شده، تمامی نکاتی که در بالا گفتیم را رعایت کنید!
دیدگاهتان را بنویسید